Microsoft potwierdził, że Kinect dołączany do konsoli Xbox One nie będzie kompatybilny z PC (i odwrotnie). Wersja dla Windows umożliwi podpięcie urządzenia, za pośrednictwem standardowego portu USB 3.0. Niestety w przypadku wersji konsolowej nie będzie to możliwe, ze względu na brak stosownego adaptera. Ponadto firma z Redmond tłumaczy, że do czasu wydania wersji dla Windows, co powinno nastąpić w okolicach listopada 2014 roku, urządzenie ma być bardziej rozbudowane pod kątem współpracy z większą ilością aplikacji i gier.
Niemało kontrowersji wywołuje również zapowiadana cena urządzenia. Na dzień dzisiejszy Kinect 2.0 dla Windows kosztować ma 399 dolarów. Jeśli porównamy parametry sprzętu do wersji konsolowej to wychodzi na to, że sam Kinect jest droższy od konsoli Xbox One. Przykład ten jednak pokazuje, że Microsoft najwidoczniej przesadził z planowaną kwotą. O tym jednak zdecydują już sami klienci po premierze urządzenia.
Źródło: Arstechnica