Nie da się ukryć, iż Google dąży do jak największych zysków z wyświetlanych przez siebie reklam. Aby jeszcze bardziej przekonać potencjalnych reklamodawców do wykupywania odpowiednich usług, gigant z Mountain View przygotował algorytm, który na podstawie włączonej w naszym smartfonie geolokalizacji będzie sprawdzał, czy po kliknięciu w sieci w reklamę w ciągu najbliższych 30 dni postanowimy wybrać się do sklepu związanego z daną marką/produktem. Jest to usługa przeznaczona głównie dla firm, które posiadają sporą liczbę placówek, takich jak na przykład najpopularniejsze sieci handlowe.
Store Visits ma być gotowe w przeciągu najbliższych tygodni. Funkcja będzie współdziałać z telefonami opartymi na systemie Android oraz iOS. Choć Google zapowiada, iż zagwarantuje internautom pełną anonimowość, to ta dosyć kontrowersyjna usługa z pewnością nie będzie działać jeśli wyłączymy w naszym smartfonie geolokazliację. Nowy pomysł amerykańskiego giganta jest obecnie testowany przez sieć centrów zoologicznych PetSmart.
Źródło: Adweek / Zdjęcie: Saveplanet