Po raz ostatni o SwipeTo.pl pisaliśmy z końcem stycznia bieżącego roku. Wtedy to youtuber o pseudonimie Konopskyy ujawnił, że TVP za promocję swojego internetowego serwisu dla młodzieży miała mu zaoferować gigantyczne pieniądze. Nie słyszałeś o SwipeTo? Nic dziwnego. Sfinansowany z pieniędzy polskich podatników serwis Telewizji Polskiej cieszył się niemal dosłownie zerową popularnością. Właśnie nastąpił spodziewany (?) koniec SwipeTo.pl. Bez zapowiedzi witryna po prostu zniknęła z sieci.
Koniec SwipeTo.pl
SwipeTo.pl to portal stworzony przez Telewizję Polską z myślą o młodzieży jeszcze w 2022 roku. Dwa tygodnie po jego uruchomieniu pisaliśmy, że jego debiut to wielka klapa – w tym okresie aplikację z Google Play pobrało ok. tysiąc osób. Podobnie słabe wyniki SwipeTo notowało na TikToku, Instagramie, a według dostępnych publicznie statystyk liczba odwiedzin portalu stawiała go na równi z Albicla (pamiętacie?). Zamknięcie nieudanego projektu PiS-owskiej TVP było kwestią czasu.
Dlaczego SwipeTo spotkał taki, a nie inny koniec? Tłumaczy to likwidator TVP Daniel Gorgosz w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną. Określił ją mianem „nietrafionej inwestycji”.
Koszt wyniósł 35 mln zł, a efekt końcowy jest żaden. Pieniądze wyrzucono w błoto! Wie pan, gdzie pracowała redakcja tego portalu? W specjalnie wynajmowanym lokalu w Hali Koszyki Nie mogli robić tego w budynkach przy ul Woronicza mimo że mamy tutaj 15 ha do dyspozycji bo podobno młodzi ludzie wstydzili się telewizji. Nikt nie liczył się z kosztami, bo wiadomo było, że i tak co roku przyjdzie rekompensata
– przekazał mediom Daniel Gorgosz.
Wcześniej SwipeTo krytykowała Najwyższa Izba Kontroli, zarzucająca niegospodarność i nierzetelność na etapie tworzenia portalu.
NIK zarzuca nieprawidłowości związane z uruchomieniem przez TVP w 2022 r. serwisu internetowego i aplikacji SwipeTo. Koszty ich utworzenia, prowadzenia i utrzymania do dnia 31 maja 2023 r. wyniosły 21,5 mln zł
– podawała Wirtualna Polska w październiku minionego roku.
Dość powiedzieć, że za prowadzenie konta w mediach społecznościowych do 22 maja wypłacono 75 tysięcy złotych. W ciągu 9 miesięcy opublikowano… dwa wpisy.
Projekt SwipeTo kosztował łącznie 35 milionów złotych, a w całym 2023 roku odwiedziło go zaledwie 660 tysięcy internautów. Strona internetowa SwipeTo została już wyłączona.
Źródło: DGP