Lenovo zwiększa udziały na rynku komputerów i urządzeń mobilnych

LBSkomentuj
Lenovo zwiększa udziały na rynku komputerów i urządzeń mobilnych
Lenovo zdaje się nie przejmować kryzysem na rynku PC, który cierpi przez znaczny wzrost zainteresowania smartfonami i tabletami. Zwłaszcza w tym ostatnim sektorze pokazuje ostatnio interesujące produkty, jak np. Yoga Tablet czy Miix 2. W trzecim kwartale bieżącego roku, chiński producent osiągnął 220 mln zysku netto, a więc o 36% więcej niż w analogicznym okresie sprzed roku. Z kolei przychód zanotowano na poziomie 9.8 mld USD, co daje wzrost o 13% względem tego samego kwartału z ubiegłego roku.

Biorąc pod uwagę wyłącznie rynek komputerów, Lenovo zdobyło już 17.7% udziałów i z każdym miesiącem wynik ten się poprawia. Tym samym firma wyprzedziła m.in. takich konkurentów jak Acer, Dell czy HP. Z kolei smartfony, tablety oraz telewizory Smart TV w trzecim kwartale przyniosły producentowi 15% przychodów firmy. Dla porównania w ubiegłym roku było to tylko 8%, zaś 2 lata wcześniej zaledwie 4%. Niemały wpływ na taki obrót ma rodzimy rynek, choć w ostatnich miesiącach Lenovo skutecznie szturmuje rynki zachodnie. A Wy co sądzicie o produktach i polityce rozwoju firmy?

Źródło: Forbes

Udostępnij

LB