Założycielem LinkedIn jest Reed Hoffman, który 5 maja 2003 roku wystartował w sieci ze swoim pomysłem, polecając go wśród znajomych. Początek nie wyróżniał się na tle podobnych projektów i miał za zadanie bardziej skoncentrować się na środowisku lokalnym. Obecnie serwis odwiedza ponad 200 mln użytkowników i liczy ponad 3700 pracowników, zatrudnionych w 26 biurach w różnych zakątkach świata. Nie od razu LinkedIn zdobył globalną popularność, co najlepiej obrazuje specjalnie do tego celu utworzona historia rozwoju serwisu. Warto dodać, że po miesiącu działalności, pojawiło się 4500 zarejestrowanych użytkowników, co może nie było złym wynikiem, ale nie zapowiadało późniejszej popularności. Poniżej zobaczyć można zmiany, jakie zachodziły w wyglądzie LinkedIn na przestrzeni 10 lat.
Sukces firmy należy upatrywać nie tylko w innowacyjnym jak na tamte czasy pomyśle. Był to również jeden z pierwszych serwisów społecznościowych. Wtedy na rynku królowały przede wszystkim MySpace oraz zapomniany już Friendster, jednak zorientowane były na zupełnie innych klientów. Obecnie firma generuje średnio około 300 mln USD przychodów na kwartał i z każdym dniem przybywają kolejni użytkownicy.
Sukces firmy należy upatrywać nie tylko w innowacyjnym jak na tamte czasy pomyśle. Był to również jeden z pierwszych serwisów społecznościowych. Wtedy na rynku królowały przede wszystkim MySpace oraz zapomniany już Friendster, jednak zorientowane były na zupełnie innych klientów. Obecnie firma generuje średnio około 300 mln USD przychodów na kwartał i z każdym dniem przybywają kolejni użytkownicy.
Źródło: LinkedIn