Mapy Google idą na wojnę z fałszywymi recenzjami

Piotr MalinowskiSkomentuj
Mapy Google idą na wojnę z fałszywymi recenzjami

Mapy Google zaczynają jeszcze poważnie podchodzić do kwestii fałszywych recenzji pisanych przez użytkowników. Usługa będzie skuteczniej wykrywać najróżniejsze nieprawidłowości oraz stosownie ostrzegać internautów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to otrzymamy znacznie bardziej wiarygodne miejsce do wyszukiwania restauracji, kawiarni czy hoteli.

Mapy Google mają dość plagi fałszywych recenzji

Regularnie dajemy Wam znać o nowościach wprowadzanych do tytułowej aplikacji. Niedawno byliśmy świadkami odświeżenia interfejsu ułatwiającego zmianę pasa ruchu. Przypomnieliśmy również o ukrytej mapie w smartfonie czy możliwości śledzenia informacji o powodziach i innych zagrożeniach naturalnych. Doszło również do przeprojektowania kultowych pinezek.

Ostatnie zmiany regulaminu obejmują nakładanie ograniczeń na firmowe profile, które naruszają zakaz generowania fałszywego zaangażowania. Po wykryciu podejrzanej aktywności dojdzie chociażby do:

  • zablokowania opcji dodawania nowych opinii ani ocen przez określony czas;
  • wycofania na określony czas istniejących opinii lub ocen w profilu firmy;
  • wyświetlenia ostrzeżenia informującego konsumentów o usunięciu fałszywych opinii.

Właściciel profilu firmy rzecz jasna zostanie poinformowany o takich planach. Wtedy otrzyma on możliwość odwołania się od podjętej decyzji – wtedy zespół Google ponownie sprawdzi konto uwzględniając dodatkowy kontekst. Początkowo aktualizację wdrożono wyłącznie na terenie Wielkiej Brytanii, teraz jednak przyszedł czas na jej globalne udostępnienie.

To koniec restauracji z 5 gwiazdkami i słabym jedzeniem

Mapy Google od dłuższego czasu chce sprawiać wrażenie niezwykle wiarygodnej bazy danych, co ma sens biorąc pod uwagę ogromną popularność aplikacji. Dlatego też polityka dotycząca treści zabronionych i ograniczonych jest coraz surowsza. Publikowane treści powinny odzwierciedlać prawdziwe doświadczenie przeżyte w danym miejscu. Nie ma więc mowy o wystawieniu wyższej noty za sprawą otrzymanych rabatów czy gratisów.

Technologiczny gigant planuje szybciej i skuteczniej oznaczać recenzje w jakikolwiek sposób manipulujące ocenami. Jako przykład podano publikowanie podobnych postów z wielu kont czy wykorzystywania botów naśladujących rzeczywiste zaangażowanie. Google jednak nie precyzuje używanych przez siebie metod.

Mimo wszystko mówimy o niezwykle przydatnych zmianach. Powinny one sprawić, że właściciele lokali zrezygnują z naruszenia regulaminu. Obecność notki dotyczącej usunięcia fałszywych recenzji to niezły wstyd i zapewne ogromna czerwona flaga dla większości konsumentów.

Źródło: The Verge / Zdjęcie otwierające: Google, unsplash.com (@dnevozhai)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.