Reklamy stworzone przez sztuczną inteligencję do tej pory raczej przyprawiały o koszmary lub wręcz przeciwnie – wywoływały salwy śmiechu. Pozwolę sobie przypomnieć reklamę pizzy stworzoną przez SI oraz reklamę piwa, przy których niektórzy uśmieją się do łez. Polska firma farmeaceutyczno-biotechnologiczna Adamed Pharma zdecydowała się na odważny krok i spot reklamowy współtworzony przez sztuczną inteligencję postanowiła emitować w telewizji. Reklama Maxon Forte dla wielu będzie niemałym zaskoczeniem.
Reklama Maxon Forte w całości wygenerowana przez AI
8 stycznia producent leku Maxon Forte rozpoczął kampanię reklamową Max – trener uwodzenia. Jak chwali się Adamed Pharma, pierwsza reklama w polskiej telewizji, w której każdy element obrazu został wykreowany przez sztuczną inteligencję. Osoby zaznajomione z treściami tworzonymi przez SI z miejsca się o tym zorientują. Pozostała część mniej świadomych technologicznie widzów może być… zdumiona. Zakładam, że niejeden widz stwierdzi, że to dziwna reklama, ale nie będzie wiedział dlaczego.
Reżyserami są Filip Żołyński i Marcin Łukniewicz z agencji mimo.ooo, a za ideę i scenariusz odpowiada Michał Nowosielski z agencji Love. Podmioty uważają, że ich krok jest dopiero początkiem rewolucji, która może zmienić oblicze marketingu, reklamy i komunikacji.
Czy konsumentom faktycznie spodobają się takie spoty, jak reklama Maxon Forte? Dajcie znać, co o niej sądzicie.
Źródło: inf. prasowa Adamed Pharma