hodów reklamowych z wyszukiwarki na stronach Yahoo! będzie trafiało do Microsoftu. Reklamy kontekstowe w wyszukiwarce będą obsługiwane przez adCenter. Dzięki porozumieniu Microsoft zyska nowych klientów natomiast Yahoo! który boryka się ostatnio z problemami finansowymi obciąży swój system informatyczny odpowiedzialny za wyszukiwanie. Wymiar finansowy wydaje się bardzo korzystny dla Yahoo!, portal w ciągu dwóch lat ma zaoszczędzić 200 milionów dolarów i uzyskać przychód rzędu 0,5 miliarda dolarów.
Giganci twierdzą, że porozumienie przyczyni się do szybszego tempa rozwoju technologii wyszukiwawczej oraz wpłynie na rozwój nowych kierunków reklamy online. Umowa nie jest bez znaczenia dla rynku wyszukiwarek bowiem Google będzie miało teraz większego niż kiedykolwiek rywala. Yahoo! i Bing mogą liczyć razem na ponad 20% rynku w Stanach Zjednoczonych.
Warunki umowy zostaną teraz przeanalizowane przez różnego rodzaju organy regulujące i jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem finalizacja może nastąpić na początku 2010 roku. Koncerny uruchomiły specjalną stronę internetową która ma na celu poinformować o korzyściach płynących z umowy wszystkich użytkowników, reklamodawców oraz wydawców.
Źródło: Microsoft