Microsoft kupi Netflixa? To może się wydarzyć

Aleksander PiskorzSkomentuj
Microsoft kupi Netflixa? To może się wydarzyć
2022 rok nie był zbyt dobry dla Netflixa. Firma boryka się z wieloma problemami – największym z nich jest ciągły odpływ konsumentów, którzy nie chcą płacić za treści dostępne na tej platformie. Ciekawy raport Reutersa zdradza, że w najbliższych miesiącach przejęciem Netflixa miałby zainteresować się Microsoft.

Dlaczego gigant z Redmond chciałby przejąć Netflixa i jaką dałoby mu to korzyść? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Dlaczego Microsoft chciałby kupić Netflixa?

Bo to po pierwsze bez wątpienia bardzo lukratywna platforma posiadająca ogromną bazę użytkowników – także w mniejszych krajach. Patrząc na przeszłość Microsoftu widać, że Amerykanie lubią kupować duże produkty, na przykład LinkedIn czy Minecrafta. Mają też na to pieniądze. Oprócz tego, Microsoft wykorzystuje taką sytuację, aby zarabiać na treściach – wystarczy popatrzeć na to, co firma zrobiła na rynku gier swoim abonamentem Game Pass.

Po drugie, Microsoft mógłby połączyć Netflixa ze swoimi usługami w ramach portfolio produktów z serii Xbox. Netflix w ostatnim czasie również inwestuje w gry, tak więc cała sytuacja mogłaby się ładnie i zgrabnie “spiąć”.

microsoftnetflix2
fot. Unsplash.com

Jeśli faktycznie Microsoft zdecydowałby się na przejęcie Netflixa, to gigant z Redmond będzie jedyną marką na rynku oferującą gry oraz streaming. Patrząc jednak na to, co dzieje się w przypadku Call of Duty oraz potencjalnego przejęcia Activision przez Microsoft, na drugą tak dużą transakcję mogą nie pozwolić amerykańskie organy regulacyjne.

Już teraz Microsoft musi walczyć z regulatorami oraz z Sony – Japończycy twierdzą, że przejęcie Activision przez Microsoft znacząco wpłynie na rynek gier i po prostu go zniszczy.

Chęć zakupu Netflixa byłaby tylko dolewaniem benzyny do ognia w zakresie praktyk monopolistycznych. Chociaż… kto wie. Może to faktycznie mogłoby się udać.

Źródło: Reuters / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.