Badanie polegało na wyświetlaniu statycznych obrazków przedstawiających wyniki wyszukiwania. Były na nich zawarte zarówno reklamy, jak i autentyczne linki zwracane przez wyszukiwarkę. Badane osoby miały wskazać, czy zaznaczony na ekranie element jest reklamą, najbardziej dopasowanym wynikiem wyszukiwania czy też najbardziej popularnym wynikiem.
Ponadto aż 19% badanych osób w wieku 12-15 lat jest przekonane, że wyświetlone w wyszukiwarce wyniki są zgodne z prawdą. Jeżeli zatem coś pojawia się w wynikach Google, oznacza to, że jest to prawdziwe.
Zaledwie 46% badanych dzieci wskazało natomiast, że Google utrzymuje się głównie z reklam.
Z raportu wynika również, że ponad połowa badanych w wieku 12-15 woli YouTube od zwykłej telewizji. Aż 53% z nich nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że vlogerzy mogą być opłacani w zamian za polecanie pewnych produktów.
Źródło: The Verge