Mocna ofensywa Facebook Reels. Tiktokowe filmiki będą wszędzie

Antoni ZaborskiSkomentuj
Mocna ofensywa Facebook Reels. Tiktokowe filmiki będą wszędzie
Na oficjalnym blogu Meta pojawił się wpis informujący, że Reels, czyli Rolki, zostają właśnie udostępnione na szeroką skalę, a funkcja ma być od teraz jednym z głównych filarów rozwoju Facebooka. Dla tych co jeszcze nie wiedzą, Reels to krótkie filmy z efektami dźwiękowymi i wizualnymi, które można dodać bezpośrednio przy pomocy samej aplikacji. W skrócie, to kopia tego, co oferuje Tiktok.

Meta wprowadziła tę funkcję do Facebooka w Stanach Zjednoczonych we wrześniu ubiegłego roku. Teraz, ma ona trafić do 150 krajów, a filmiki będą widoczne zarówno między zwykłymi postami, w grupach, jak i w relacjach. Jak podaje Meta, dotychczas użytkownicy spędzali mniej więcej połowę swojego czasu na oglądaniu treści wideo, zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Co więcej, Rolki są podobno najszybciej rozwijającym się formatem treści. Można więc spodziewać się, że teraz ich popularność będzie jeszcze większa.

Mocna ofensywa Facebook Reels

Źródło: Meta

Program monetyzacji kluczem do sukcesu?

Aby zachęcić twórców do aktywności, Facebook, wzorem Tiktoka, będzie płacił za publikowanie treści, które doceniają użytkownicy. Budżet przeznaczony na rozwój Rolek to aż 1 miliard dolarów, z czego 35 tysięcy miesięcznie ma trafiać do autorów w formie bonusów. Dodatkowo, będą oni mogli liczyć na procent przychodów z reklam, które wyświetlane są przed lub w trakcie filmów. Będą też specjalne banery reklamowe i naklejki.

Jak widać, Meta ma duże ambicje i chce za wszelką cenę powstrzymać gwałtowny rozwój chińskiego giganta społecznościowego ByteDance, do którego należy Tiktok. Firmie Marka Zuckerberga już kilka razy udał się taki zabieg. Wystarczy spojrzeć na to, jak spadła w wielu regionach popularność Snapchata niedługo po wprowadzeniu Stories. Czy tym razem będzie podobnie? Czas pokaże, jednak warto mieć na uwadze, że tym razem przeciwnik jest naprawdę potężny.

Źródło: Meta / fot. tyt. Meta

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.