Zespół Mozilla Labs pracuje nad stworzeniem indywidualnego profilu użytkownika, który w założeniach ma zmieniać się na podstawie historii wyszukiwania. Zebrane dane będą następnie przesyłane serwisom internetowym, które na tej podstawie będą generowały użytkownikom treści najbardziej dopasowane do wyników wyszukiwania. Ponadto takie miejsca jak Firefox Marketplace, będą mogły polecać nam określone aplikacje nawet wówczas, gdy odwiedzamy stronę po raz pierwszy. System ten został już udostępniony serwisowi zajmującemu się hostingiem slajdów LUMAscape, wydawcy Hubert Burda Media oraz TheActiveTimes i TheDailyMeal. Jeśli spotka się z zainteresowaniem, Mozilla udostępni swój patent kolejnym wydawcom.
W teorii pomysł wydaje się ciekawy, jednak może zarówno ograniczyć dostęp do wybranych materiałów, jak i okazać się nie do końca precyzyjny, co obserwujemy już teraz w przypadku reklam. Szczegółów dotyczących wprowadzenia tego systemu na szeroką skalę póki co nie ujawniono.
Źródło: Mozilla Blog