Najczęściej wyszukiwane hasło w przeglądarce Bing to… Google

Antoni ZaborskiSkomentuj
Najczęściej wyszukiwane hasło w przeglądarce Bing to… Google
Prawnicy Google mają w ostatnim czasie ręce pełne roboty. Niemal na każdym froncie, korporacja toczy jakieś batalie sądowe, w większości opierające się o zarzut stosowania praktyk monopolistycznych i nadużywania swojej pozycji lidera w kategorii systemów mobilnych lub wyszukiwarek.

Pod koniec ubiegłego roku gigant z Mountain View został pozwany przez Departament Sprawiedliwości USA, a w te wakacje nowe postępowania rozpoczęły organy regulacyjne Unii Europejskiej oraz Indii. Co więcej, za firmą ciągną się także wcześniejszej sprawy, w tym najbardziej spektakularna, czyli olbrzymia grzywna w wysokości 4,34 miliarda euro nałożona przez Komisję Europejską. Temat właśnie powrócił za sprawą odbywającego się obecnie posiedzenia przed Trybunałem Sprawiedliwości, w którym Google walczy o anulowanie kary.

Przypomnijmy, że chodzi o zmuszanie użytkowników Androida do korzystania z przeglądarki Chrome i wyszukiwarki Google, co ma utrudniać, albo nawet uniemożliwiać konkurencji dotarcie do potencjalnego klienta. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele Komisji Europejskiej.

Najczęściej wyszukiwane hasło w przeglądarce Bing

Źródło: Unsplash / Glenn Carstens-Peters

Użytkownicy świadomie wybierają Google?

We wtorek na sali sądowej prawnicy Google przedstawili swój punkt widzenia, a także rzekome dowody na to, że użytkownicy wybierają rozwiązania Google, bo po prostu lubią z nich korzystać i robią to świadomie.

„Przedłożyliśmy dowody wskazujące, że najczęściej wyszukiwanym hasłem w Bing jest Google” – powiedział przed Sądem UE w Luksemburgu prawnik Google, Alfonso Lamadrid. Ma to świadczyć o tym, że ludzie nawet mając łatwiejszy dostęp do konkurencyjnych wyszukiwarek, wolą poświęcić dodatkowy czas i wysiłek, aby ostatecznie skorzystać z bardziej zaufanego i znajomego rozwiązania, jakim jest wyszukiwarka Google. Lamadrid zaznaczył też, że „ludzie korzystają z Google, ponieważ chcą, a nie dlatego, że są do tego zmuszeni”.

Tymczasem, najbardziej prawdopodobny i najbardziej trywialny powód, dla którego użytkownicy najchętniej korzystają z Google to po prostu największa ilość zaindeksowanych stron, a co za tym idzie największa skuteczność wyszukiwania. Jest to przewaga, którą wyszukiwarkowy gigant wypracował sobie jeszcze lata temu, kiedy większości z obecnych konkurentów nie było nawet w planach.

Najczęściej wyszukiwane hasło w przeglądarce Bing

Źródło: Unsplash / Christian Wiediger

Według raportu Netmarketshare z maja tego roku, na urządzeniach mobilnych wyszukiwarka Google ma prawie światowego 85 % rynku, a na komputerach – niecałe 71 %. Bing Microsoftu ma kolejno: 1,09% na smartfonach i 12,90% na desktopach.

Źródło: Netmarketshare, Gizmodo / fot. tyt. Microsoft

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.