Który operator komórkowy jest najlepszy?
Orange, Play, Plus i T-Mobile stanęły ze sobą w szranki w czterech różnych kategoriach. W tej wydawałoby się najważniejszej, czyli „ogólnych doświadczeniach” w trzech z pięciu podkategorii triumfowała firma Orange. Czy to znaczy, że właśnie usługi tego operatora można polecić każdemu w ciemno? To nie takie proste. Dla każdego z Was kluczowe będą inne wyniki, a pamiętać należy też przecież, że usługi poszczególnych operatorów charakteryzuje nieco odmienna jakość w każdym z regionów kraju. Badanie, jak to badanie, daje rezultaty uśrednione.
Kategorie główne to „ogólne doświadczenia”, „działanie 5G”, „zasięg” oraz „ogólna jakość i niezawodność”.
W pierwszej kategorii Orange zwyciężył w podkategoriach związanych z doświadczeniami płynącymi z wideokomunikacji, gamingu oraz jakości przesyłanego dźwięku. Jeśli chodzi o prędkości pobierania i wysyłania danych inni radzili sobie lepiej – triumfowały tu odpowiednio T-Mobile i Play.
Średnia prędkość pobierania danych. | Źródło: Opensignal
W kategorii związanej z 5G walka była bardzo zażarta, ale na pierwszy plan wysunął się Plus za sprawą ponadprzeciętnej prędkości pobierania plików. To dość zabawne, bo całościowo w kwestii pobierania danych Plus wypadł przecież najgorzej. Nieco gorzej wypadły Orange i Play, a najsłabiej – T-Mobile.
Średnia prędkość pobierania danych w sieci 5G. | Źródło: Opensignal
W kwestii zasięgu oraz jego generalnej dostępności pochwalono Orange i Play. W kwestii zasięgu 5G liderem okazał się Plus z dostępnością na poziomie 19,1% czasu korzystania łączności z siecią. Ponownie poniżej średniej wypadł magentowy operator.
Procentowy udział dostępności sieci 5G w ogólnej dostępności łączności z siecią. | Źródło: Opensignal
T-Mobile zwyciężył w kategorii jakości i niezawodności (ang. consistency). Dodać tu należy, że pokonał konkurentów tylko nieznacznie.
Niezawodność działania sieci podczas korzystania z popularnych aplikacji. | Źródło: Opensignal
Więcej danych znajdziecie na stronie z raportem.
Jesteście zadowoleni z usług świadczonych Wam przez Waszego operatora?
Źródło: Opensignal