Nastolatki nie chcą smartfonów z Androidem. I mnie to nie dziwi

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nastolatki nie chcą smartfonów z Androidem. I mnie to nie dziwi
Urządzenia firmy Apple zaczynają dominować w niektórych regionach i rynkach w segmencie smartfonów. Najnowsze badanie przeprowadzone na terenie USA pokazało, że współczesne nastolatki nie chcą już korzystać z urządzeń z Androidem. 87 proc. nastolatków w USA posiada iPhone’a.

To dwa razy więcej niż jeszcze dekadę temu.

iPhone już dawno stał się symbolem

Uwagę zwracają również dwa ciekawe szczegóły. Nie tylko 87 proc. nastolatków w USA korzysta z iPhone’a, ale również aż 88 proc. ze wszystkich przebadanych (!) chce, aby to właśnie telefon z jabłkiem w logo był ich następnym urządzeniem. Liczby te wskazują na niesamowite przywiązanie do marki. Do tego wszystkiego można dodać również tak zwany efekt “niebieskiego dymka”, czyli korzystanie z iMessage, które to jest niesamowicie popularne na terenie USA.

13 proc. nastolatków, które nie posiadają dostępu do tej technologii może poczuć się wykluczonymi. Dopada je bowiem efekt “zielonego dymka”, czyli ewidentnego znaku, że ktoś nie posiada iPhone’a. To wszystko może wydawać się śmieszne i zdaję sobie z tego sprawę, ale taki problem w USA faktycznie istnieje.

iphonenastolatki2
fot. Unsplash.com

To, co jednak zastanawia najbardziej, to posiadanie iPhone’a przez osoby, które często nie osiągają jeszcze samodzielnie dochodów. Taka sytuacja tylko i wyłącznie pokazuje, jak bardzo mocno Apple kształtuje trendy wśród młodzieży oraz presję na posiadanie urządzenia z jabłkiem w logo.

Bardzo ciekawi mnie, jak tego typu statystyki wyglądałyby na terenie Polski. Na ulicy wśród nastolatków można bowiem również zauważyć całkiem sporą liczbę sprzętów od Tima Cooka i spółki. Kto wie, być może kiedyś doczekamy się badania, które będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie.

Patrząc jednak na ostatnie ceny urządzeń od Apple, sytuacja zbyt szybko się nie zmieni. Kupowanie obecnie najnowszych modeli amerykańskiego producenta jest bowiem skrajnie nieopłacalne.

Źródło: PiperSandler / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.