Nie lubisz Facebooka = nie lubisz Zuckerberga. Firma wydaje miliony na jego ochronę

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nie lubisz Facebooka = nie lubisz Zuckerberga. Firma wydaje miliony na jego ochronę
{reklama-artykul}
Nowe zgłoszenie przesłane do Komisji Papierów Wartościowych oraz Giełd w Stanach Zjednoczonych pokazuje, ile Facebook wydał w 2020 roku na ochronę swojego szefa – Marka Zuckerberga. Coroczne przeglądy Facebooka dotyczące bezpieczeństwa firmy oraz pracowników miały zidentyfikować „konkretne zagrożenia” dla szefa portalu społecznościowego.

Mark Zuckerberg ma być synonimem Facebooka i jeśli komuś nie podoba się to, co robi portal – automatycznie negatywna opinia trafia w założyciela serwisu.

Ochrona Zuckerberga w 2020 roku kosztowała ponad 23 miliony dolarów.

Facebook wydaje miliony na ochronę

Coroczny przegląd programów bezpieczeństwa Facebooka wykazał, że koszty ochrony Zuckerberga oraz jego rodziny wzrosły w 2020 roku. Wszystko to ze względu nowych protokołów podróży w okresie pandemii COVID-19, zwiększonego zakresu ochrony podczas sezonu wyborczego w USA oraz innych okresów o „zwiększonym ryzyku bezpieczeństwa”.

Facebook wydał 23 miliony dolarów na bezpieczeństwo osobiste w rezydencjach Marka Zuckerberga i na zapewnienie mu ochrony podczas podróży. Dyrektor generalny Facebooka otrzymał również dodatkowe 10 milionów dolarów, które może przeznaczyć na personel ochronny i inne koszty związane z bezpieczeństwem.

facebookochrona2
fot. Scott Webb – Unsplash

Co ciekawe, Facebook w najbliższych miesiącach chce zaoferować dodatkową ochronę swoim dyrektorom oraz członkom rady nadzorczej – w świetle nowych kontroli z jakimi boryka się firma oraz w czasach „napiętej atmosfery”.

Styczniowy raport Tech Transparency wykazał, że niektórzy ekstremiści uczestniczący w ataku na Kapitol korzystali ze specjalnych grup na Facebooku, aby koordynować całe działania. Rola portalu społecznościowego jest nieprzeceniona w kontekście coraz większych problemów z prywatnością oraz ekstremizmem w sieci.

Nic więc dziwnego, że Facebook rokrocznie wydaje coraz więcej na ochronę Marka Zuckerberga. Jeśli tak dalej pójdzie, to sytuacja na pewno się nie zmieni. Każdego roku coraz większa ilość gotówki będzie wydawana, aby ochraniać szefa największego portalu społecznościowego.

Źródło: TheVerge / fot. Barefoot Communications – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.