Facebook wprowadza nową funkcjonalność do serwisu, która ma pomóc użytkownikom w dzieleniu się informacjami oraz wiadomościami. Portal społecznościowy chce zadbać globalnie o to, aby każda osoba wiedziała dokładnie, jaką treść udostępnia. Facebook wprowadza narzędzie, które będzie automatycznie informowało o tym czy dany news jest aktualny czy też został opublikowany więcej niż 90 dni temu. W ten sposób Facebook chce uchronić mniej spostrzegawcze osoby przed sprawną manipulacją.
„W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasze wewnętrzne badania wykazały, iż aktualność artykułu jest bardzo ważnym czynnikiem, który pomaga ludziom decydować o tym, jakim informacjom mogą ufać oraz którymi z nich chcą się później dzielić” – przekazał John Hegeman, wiceprezes zespołu Facebooka zajmujący się rozwojem między innymi strony głównej oraz samej osi czasu.
Facebook zauważa słuszny problem
Swoją nową funkcjonalnością Facebook zwraca uwagę na słuszny problem – gdy ludzie dzielą się starymi wiadomościami oraz newsami, tego typu sytuacja może rodzić zamieszanie dotyczące obecnych wydarzeń lub przebiegu całej historii.
Nowe powiadomienia Facebooka dotyczące udostępniania starych treści mają działać w oparciu o narzędzia do weryfikacji wiadomości, które zostały wprowadzone przez serwis pierwotnie w 2018 roku. Konkretniej chodzi tutaj o przycisk z literką „i”, który pozwala podejrzeć informacje o danym wydawcy lub odnosi użytkownika do stosownej strony na Wikipedii, jeśli tak jest dostępna.
fot. Kon Karampelas – Unsplash
W nadchodzących miesiącach Facebook chce testować kolejne powiadomienia, które miałyby służyć swobodnemu przepływowi informacji na platformie oraz bezpieczeństwu samych użytkowników. W dobie pandemii COVID-19 można zauważyć ogromną dezinformację oraz udostępnianie wątpliwych jakościowo treści. Już wcześniej portal Marka Zuckerberga zwracał uwagę, iż chciałby zrobić z tym wszystkim porządek.
Facebook nie jest jedyną platformą, która podjęła szersze działania dotyczące weryfikacji treści – podobne zabiegi stosuje także chociażby Twitter.
Źródło: Engadget / fot. Facebook