Nowy algorytm Google zwalcza piratów, ale nie wpływa na YouTube

RafkoSkomentuj
Nowy algorytm Google zwalcza piratów, ale nie wpływa na YouTube
Podstawą prawną nowej regulacji jest DCMA (Digital Millenium Copyright Act). Jeśli strona internetowa narusza postanowienia ustawy, może spaść w wynikach wyszukiwarki Google. Za „recydywę” można dostać „bana”.

W sprawie serwisu filmów YouTube, Google wydał specjalny komunikat, w którym poinformował o zwolnieniu YouTube ze skutków wprowadzenia nowego algorytmu. Naturalnie, w serwisie YouTube znajdziemy wiele treści o charakterze pirackim, jednak właściciel serwisu udostępnił użytkownikom mechanizm reklamacji, dzięki któremu właściciele praw autorskich mogą wpłynąć na zablokowanie pirackiej treści. Zastosowanie algorytmu jest także bezsensowne z powodu natychmiastowego zdejmowania zablokowanych filmów z wyników wyszukiwania przeglądarki.

Oficjalne oświadczenie Google głosi: „Traktujemy YouTube w rankingu wyników wyszukwiania podobnie jak inne witryny. (…) Nie spodziewamy się aby zmiana (algorytmu – przyp. red.) spowodowała obniżenie wyników dla popularnych stron o z legalną treścią, tworzonych przez użytkowników”.

Źródło: TechRadar

Udostępnij

Rafko