Powyższe dane zdają się sugerować zmianę w sposobie komunikacji ze względu na coraz większą popularność smartfonów. Skoro już o nich mowa to warto przytoczyć kolejne statystyki z 2011 roku. 39% dorosłych ankietowanych posiada ten gadżet, a więc o 12% więcej w porównaniu do roku 2010. Wśród powyższych użytkowników 44% twierdzi, że jest to podstawowe narzędzie służące do połączenia z Internetem.
W tej grupie również 42% osób korzysta z serwisów społecznościowych, natomiast 51% używa e-maila. Średnia czasu w tygodniu, który użytkownik poświęca na odwiedziny serwisów społecznościowych i skrzynki pocztowej za pomocą smartfonu, wynosi 90 minut. Badania objęły również użytkowników tabletów. W 2011 roku nastąpił wzrost posiadaczy tego urządzenia o 11% (o 2% w stosunku do poprzedniego roku). O 10% wzrosła także liczba użytkowników E-readera. Co ciekawe 41% osób z tej grupy stwierdziło, że od momentu zakupu zaczęło regularnie czytać.
Źródło: NeoWin