W notatce na oficjalnym blogu można znaleźć informację, że celem utworzenia telewizji było „dostarczenie jeszcze szerszej oferty rozrywkowej, dzięki czemu widzowie mają więcej powodów do powracania do serwisu.” Powód jest jasny – wielomilionowa widownia YouTube to doskonały target dla telewizji z programem, podobnej do sieci kablowej. To doskonałe uzupełnienie dla dotychczasowej działalności, która opierała się przede wszystkim na inwencji użytkowników.
The Wall Street Journal twierdzi, że tzw. YouTube TV może zaoferować pełną ofertę w 2012 roku. Warto zauważyć, że emisja testowa rozpocznie się już w listopadzie. Inwestycja w światową telewizję internetową kosztuje Google około 100 mln dolarów.
Na stronie z zapowiedzią telewizja YouTube informuje o planach uruchomienia 96 kanałów. Do projektu zaangażowano gwiazdy amerykańskiego show-businessu, m.in: Jay-Z, Tony’ego Hawka, Stana Lee, Deepak Chopra, Ashton Kutcher i Felicię Day.
YouTube w nowym wydaniu może stanowić konkurencję dla tradycyjnej telewizji, jednak wiele zależy od jakości oferowanych usług.
Źródło: Neowin