Poszkodowany ojciec przyznał się, iż nie za bardzo ogarnia kwestie technologiczne. Jego córka namówiła go do jednej transakcji na kwotę około 4,99 funta i okazało się, że późniejsze mikrotransakcje związane z pobieraniem pieniędzy z karty debetowej nie stanowiły już żadnego, większego problemu. Siedemdziesięciodwuletni ojciec do tej pory nie korzystał z bankowości internetowej – zmusiła go do tego pandemia koronawirusa. Cumming nie chciał odwiedzać banku ani korzystać z bankomatów. O całej sytuacji związanej z dużą płatnością dowiedział się dopiero miesiąc po pierwszym skorzystaniu z karty.
– Byłem zaskoczony widząc setki oddzielnych transakcji, wszystkie na kwotę od 0,99 GBP do nawet 9,99 GBP. Nie mogłem tego zrozumieć, myślałem, że zostałem oszukany – powiedział.
11-letnia córka Brytyjczyka uważała, iż cały czas wydaje pieniądze podobne do tych, które można znaleźć chociażby w Monopoly. Nie miała ona świadomości tego, jak duży rachunek nabija swojemu ojcu.
Po skontaktowaniu się z programistami w Roblox Corporation, marka zdecydowała się na pełen zwrot pieniędzy. Programiści przekazali, iż jest to faktycznie sytuacja związana z nieautoryzowanym użyciem karty debetowej, bez wiedzy użytkownika. Roblox Corporation ma oprócz tego bezpośrednio współpracować z rodzicami, aby w miarę możliwości zapewnić odpowiedni zwrot pieniędzy w podobnych sytuacjach.
Jeśli chodzi o podobne przypadki, to warto przypomnieć historię nastolatka, który wydał 8 tysięcy dolarów na jedną z gier z serii FIFA lub innego 11-latka, który wydał prawie 7,5 tysiąca dolarów na mikrotransakcje w ciągu niecałych dwóch tygodni.
Źródło: TechSpot / fot. Roblox Corporation