W ubiegłym roku informowaliśmy Was, że UOKiK zajął się Orange i praktykami firmy związanymi z opłatami za infolinię. Pod lupę wzięto też opłatę za diagnozę uszkodzenia usług stacjonarnych. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał finalnie działania Orange Polska za niezgodne z ustawą o prawach konsumenta. Teraz Orange musi zwrócić klientom pieniądze pobrane z tytułu połączeń z infolinią. Zobacz, jaki zwrot Ci przysługuje.
Orange zwróci pieniądze konsumentom. Musisz podjąć działanie
Prezes UOKiK wydał 31 sierpnia 2023 roku decyzję nr DOZIK 8/2023 w sprawie stosowania praktyk, które naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Chodziło o naliczanie opłat klientom indywidualnym za połączenia z infoliniami Orange (*100 lub 510 100 100) i nju mobile (*610 lub 690 610 610) oraz naliczanie opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych. W związku z decyzją Polakom korzystającym wcześniej lub obecnie z usług Orange przysługuje zwrot pieniędzy.
Jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument.
Co więcej, pobieranie opłat za połączenia reklamacyjne lub zgłoszenia awarii może stanowić przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Takie działanie może zniechęcać konsumentów do dochodzenia roszczeń, np. gdy opłata za połączenie z infolinią przewyższać będzie kwotę sporną.
Jeżeli płaciłeś za połączenie z infolinią Orange lub w postępowaniu reklamacyjnym zapłaciłeś za diagnozę Orange, firma zwróci Ci pieniądze.
Jak otrzymać zwrot od Orange?
Jeśli jesteście Państwo Klientami Orange, najłatwiej domagać się go przez aplikację Mój Orange. Orange zwróci Ci pieniądze w terminie trzech miesięcy od złożenia wniosku.
- Pobierz: Mój Orange (Android)
- Pobierz: Mój Orange (iOS)
Alternatywnie można zadzwonić na bezpłatną infolinię 510 100 100 lub napisać na czacie dostępnym na stronie internetowej Orange w zakładce „kontakt”.
Byli klienci otrzymają od Orange pismo z informacjami potrzebnymi do złożenia wniosku. Można też skorzystać z wyżej podanego numeru infolinii lub formularza.
Co ważne: należy się pospieszyć. Kontakt jest możliwy do 9 lutego 2024 roku. Po 9 lutego 2024 roku Orange zapowiada, że nie będzie zwracać opłat.
Źródło: Orange.pl, uokik.gov.pl