Oznacza to, że od marca 2014 roku na rynku nie pojawią się już kolejne modele telewizorów plazmowych marki Panasonic. Główną przyczyną takiej decyzji są przede wszystkim ogromne straty finansowe. W ciągu ostatnich dwóch lat, Panasonic zanotował 9 mld funtów straty netto oraz stratę operacyjną w wysokości 913 mln USD. Niemały wpływ na taki stan rzeczy miał również wzrost udziałów w tym sektorze takich firm jak Samsung czy LG. Panasonic zapowiedział, że ostatnim modelem jaki pojawi się na rynku będzie ZT 60.
Warto dodać, że obecnie to Samsung jest liderem w branży telewizorów, posiadając 27.7% udziałów. LG Electronics Inc uplasowało się na drugiej pozycji z 15% udziałem. Z kolei Sony, Panasonic i Sharp posiadają łącznie poniżej 20% udziałów. Można zatem założyć, że brak Panasonica może zaowocować ok. 7-8% wzrostem na korzyść konkurencji. Jak sądzicie, która firma skorzysta na tym najlepiej?
Źródło: Reuters