Przewoźnik tłumaczy, że nie może zakłócać rozkładu jazdy, dlatego instalacja modułów Wi-Fi musi odbywać się etapami. Prace rozpoczną się już we wrześniu, a pierwsze składy z działającą siecią bezprzewodową trafią na tory do końca tego roku. Do przyszłych wakacji ich liczba ma wzrosnąć do 10 (połowa składów Pendolino), a do listopada 2019 będziemy mogli korzystać z Wi-Fi we wszystkich składach.
„Prace związane z instalacją urządzeń Wi-Fi będą przebiegały w taki sposób, aby pojazdy ED250 mogły realizować planowe połączenia, zgodnie z rozkładem jazdy. Zależy też nam na tym, aby wdrożenie bezprzewodowego internetu przebiegło szybko i sprawnie. Dlatego instalacja na pierwszych dwóch składach będzie pod szczególną naszą uwagą, by uzyskać całkowitą pewność prawidłowego funkcjonowania zastosowanych rozwiązań systemowych” – zapowiada Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Pewnie doskonale wiecie, że koszty tego przedsięwzięcia pokryjemy my – podatnicy. Jesteście ciekawi jak wysokie one będą? 31,7 miliona złotych. Ponad 1,5 miliona za jeden pociąg.
Najprawdopodobniej kwota ta została narzucona przez francuskiego producenta. Instalacja urządzeń Wi-Fi będzie wymagała naruszenia poszycia Pendolino, a takie działanie podjęte przez kogoś innego niż Alstom będzie skutkowało utratą gwarancji.