Sztuczna inteligencja ChatGPT wygenerowała scenariusz do reklamy x-komu
Za to reklama serii komputerów G4M3R składanych przez polski sklep x-kom wygląda tak, jakby miała być w miarę standardowa, ale po prostu zlecono ją sztucznej inteligencji. Jednak w praktyce wyszło nietypowo. Początkowo zespół x-komu odpowiedzialny za media społecznościowe sprawdził, jak długie i szczegółowe pytania powinny być zadawane na ChatGPT, aby odpowiedź algorytmu była odpowiednio obszerna, jak na materiał do reklamy. Później lekko zmodyfikowano skrypt scenariusza dodając kilka rzeczy, ale w ogólnym ujęciu jest wierny początkowej formie (sceny, ich kolejność, wszystkie dialogi).
Reklamę nagrano w siedzibie x-komu, ale taki mówił sam tekst, na którego bazie zaczęto pracę z ujęciami wideo. Akcja zaczyna się od tego, że jeden z pracowników firmy gra na jednostce G4M3R w Wiedźmina 3, a wszystkiemu przyglądają się jego koledzy i koleżanki. W tym momencie nasz główny bohater odbiera telefon. Dzwoni mama, która woła go na obiad. Ale podobno z takim komputerem, nie musi rezygnować z gry na rzecz jedzenia. Nie będę opisywał całej fabuły, ale część dialogów jest dziwnie ucięta, inne nieco surrealistyczne. Widać, że to wynik działania na podstawie sztucznie wygenerowanego scenariusza.
To nie pierwsze użycie AI w działaniach sklepu, jaka będzie przyszłość tej technologii?
Paulina Szczubidło zasiadająca na stanowisku Senior Social Media Specialist w x-komie zaznaczyła, że to nie pierwszy projekt, w którym firma wykorzystała sztuczną inteligencję. Do tej pory sklep w swojej komunikacji używał już DALL E 2 czy Midjourney (generatory obrazów), ale też ChatGPT, choć nie w takiej formie, jak teraz. Jak dodaje – „Czujemy, że AI to jeden z trendów, które będziemy obserwować w 2023 roku nie tylko w marketingu.„
Ciekawe, jak szybko doczekamy się czasów, w których AI tworzące reklamy (czy nawet ich scenariusze jak w tym wypadku) nie będą tylko pojedynczymi nowatorskimi akcjami, a codziennością. Na razie taka metoda ma jeszcze swoje ograniczenia i wymaga wiele pracy włożonej w obróbkę materiału i zdefiniowanie początkowych założeń, a także wielokrotnego powtórzenia pracy generatora, aby wyszło coś z grubsza poprawnego. To wciąż nie sytuacja typu „kliknij raz, poczekaj i gotowe” niewymagająca dodatkowego angażowania ludzi.
Zobacz również: MSI odświeża portfolio o mocne laptopy z grafikami RTX 4000 i procesory Intel Core 13 gen
Źródło: x-kom / własne / Foto tytułowe: x-kom – Pixabay