Dowiedzieliśmy się właśnie o rewolucyjnej funkcji w PKP Intercity, która przypadnie do gustu wszystkim podróżnym. Okazuje się bowiem, że graficzna rezerwacja miejsc stała się właśnie dostępna we wszystkich pociągach krajowych. Na taką informację bez wątpienia czekało mnóstwo osób – do tej pory funkcja była wdrożona do bliżej nieokreślonej części ogólnego taboru. Teraz przyszedł czas na powszechną implementację rozwiązania. Przyjrzyjmy mu się więc nieco bliżej.
PKP Intercity – graficzna rezerwacja miejsc we wszystkich pociągach
Marzeniem chyba każdego podróżnego jest to, by zakup biletów był możliwie jak najprostszy oraz najprzyjemniejszy. Sporo osób mających kiedykolwiek styczność z systemem PKP Intercity zapewne zdaje sobie sprawę, iż to raczej myślenie życzeniowe. Doczekaliśmy się jednak implementacji zupełnie nowej aplikacji mobilnej oraz odświeżonego sposobu dokonywania transakcji. Jest więc znacznie lepiej niż kiedyś, a teraz doczekaliśmy się implementacji kolejnych zmian.
Polska Agencja Prasowa otrzymała właśnie wyjątkowy komunikat od rzecznika prasowego PKP Intercity, na który czekało mnóstwo klientów. Cezary Nowak poinformował bowiem o wdrożeniu graficznej rezerwacji miejsc do wszystkich pociągów krajowych. Tym samym zakończono długi proces wprowadzania znaczących zmian dotykających niemalże wszystkich podróżnych. Jedynym haczykiem jest wyłącznie to, iż funkcja nie zadziała w przypadku pociągów międzynarodowych – może kiedyś.
Zapewne część osób miało do czynienia z graficzną rezerwacją miejsc już dawno. Pilotaż w wybranych składach rozpoczął się w lutym bieżącego roku. Funkcjonalność regularnie rozszerzano na kolejne pociągi – w połowie roku dano znać, iż system obowiązuje już w niemalże 100 pojazdach krajowej spółki. Teraz mamy do czynienia z istną rewolucją.
Jeśli odwiedzicie stronę internetową przewoźnika lub aplikację mobilną, to za każdym razem ujrzycie możliwość wybrania miejsca ze schematu. Dzięki temu wskażecie konkretne miejsce w wagonie lub po prostu sprawdzicie frekwencję. To znaczące ułatwienie – zwłaszcza jeśli zależy nam na kolejnej miejscówce lub podróżujemy grupą. Wtedy wspólny zakup biletów jest znacznie przyjemniejszy i bardziej intuicyjny.
Powyżej możecie zobaczyć jak nowa funkcja wygląda w praktyce. Trzeba przyznać, że prezentuje się ona naprawdę dobrze. Osobiście miałem przyjemność z niej korzystać co najmniej kilka razy i nie napotkałem większych problemów. Pozostaje mieć nadzieję, że PKP Intercity czegoś nie zepsuje – choć, jak wiemy, tego nigdy nie można być pewnym.
Źródło: PAP / Zdjęcie otwierające: PKP Intercity, wł.