System sprzedaży internetowej PKP Intercity jest fatalny. Korzystam z niego regularnie i regularnie występują w nim błędy. A to błędy związane z rzekomym otwarciem dwóch kart na raz, a to przerwa serwisowa, a to jeszcze innego rodzaju awarie. Teraz ma się to zmienić. W grudniu 2022 roku PKP Intercity podpisało umowę na stworzenie nowego systemu rezerwacji internetowych e-IC 2.0, który właśnie uruchomiono. Wersja testowa e-IC 2.0 nie działa idealnie, ale jest dobrym prognostykiem.
e-IC 2.0 – nowy system sprzedaży biletów PKP Intercity już działa
PKP Informatyka ogłosiło, że nowy system sprzedaży biletów PKP Intercity o nazwie e-IC 2.0, dostępny pod adresem ebilet.intercity.pl, jest dostępny w wersji beta od 11 października. Zastąpi on stary system e-IC i prawdopodobnie będzie lepiej zintegrowany z nowoczesną aplikacją mobilną PKP Intercity.
- Pobierz: PKP INTERCITY – Kupuj bilety (Android)
- Pobierz: PKP INTERCITY – Kupuj bilety (iOS)
screen
W e-IC 2.0 jest opcja kupowania biletów „tam i z powrotem”, są też profile zakupowe i dodawanie biletów do kalendarza. Klienci firmowi mają wgląd w stare faktury, choć w systemie widzę zaledwie jedną fakturę z tego roku, a więc stare nie zostały zapewne poprawnie zaimportowane. Fajną nowością jest funkcja sugerowania ulg na podstawie podanego wieku użytkownika.
e-IC 2.0 wskazuje tor i peron, z którego odjeżdża pociąg oraz pozwala planować podróż z automatycznymi propozycjami przesiadek – tak, jak miało to miejsce do tej pory. Na wizualizacjach widać też dostępne miejsca oraz frekwencję w obrębie danego połączenia.
Jak zapewnia operator systemu, w przyszłości dostępny będzie koszyk zakupowy, a także możliwość zakupu biletów okresowych i zakupy bez zakładania konta.
Niestety, w ramach nowego systemu nie dostępne są bilety na połączenia zagraniczne. Da się tam nabyć też wyłącznie bilety na połączenia bezpośrednie lub z jedną przesiadką.
Sprawdź nowy system PKP Intercity już teraz
Z wersji beta e-IC 2.0 mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej.
Na ten moment widzę, że nie działa – a przynajmniej w przeglądarce Chrome – edycja danych firmy w panelu klienta. Nie da się ich po prostu zapisać. Jako że narzędzie wciąż jest w gazie beta, to można przymknąć oko na tego rodzaju niedociągnięcia. O ile oczywiście zostaną szybko wyeliminowane.
Wszelkie nieprawidłowości związane z działaniem platformy można zgłaszać w formularzu kontaktowym dostępnym na stronie www.intercity.pl. Jest widoczny w dziale „Kontakt”, wybierając na liście zakładkę „Nowy system internetowej sprzedaży”.
Nie wiadomo kiedy dokładnie e-IC 2.0 zastąpi stary system. W komunikacie PKP Informatyka widać jedynie komunikat, że „w przyszłości”.
Źródło: PKP-informatyka.pl