„Jesteśmy w trakcie wczesnych rozmów z kilkoma wydawnictwami w sprawie modelu subskrypcyjnego na Facebooku. Pracujemy ściśle z naszymi partnerami, by zrozumieć ich potrzeby” – wyjaśnia Campbell Brown z Facebooka.
Serwis TechCrunch podaje, że system ma działać podobnie, jak w przypadku innych stron internetowych z paywallem. Za darmo będziemy mogli przeczytać maksymalnie 10 artykułów miesięcznie. Po przekroczeniu limitu zostaniemy poproszeni o opłacenie subskrypcji.
Wydawnictwa będą ponadto mogły decydować, które artykuły zostaną objęte opłatą, a które będą dostępne za darmo. Pojawi się też narzędzie do analizy bazy subskrybentów, choć informacje na ten temat są obecnie nieoficjalne.
Pierwsze testy rozwiązania mają się rozpocząć już w październiku tego roku. Wtedy też poznamy listę serwisów, które będą uczestniczyć w płatnej subskrypcji. Warto przy okazji dodać, że dostęp do „zwykłej” części Facebooka nie będzie w żaden sposób ograniczony.
Źródło: TechCrunch