Shuhei Yoshida, pełniący funkcję prezesa oddziału Sony Worldwide Studios, w wypowiedzi dla serwisu The Guardian, przyznał o możliwości wprowadzenia kilku modeli subskrypcji dla usług dostępnych za pośrednictwem PS Store. Wstępnie porównał je do obowiązujących w telewizjach kablowych, a więc za odpowiednią opłatę można spodziewać się wyznaczonej ilości materiałów lub dostępu do nieograniczonych zasobów przez określony czas. Czy to faktycznie dobry pomysł?
W przypadku PS3 strzałem w dziesiątkę okazał się podział na darmowy kontent oraz PlayStation Plus, który w ramach abonamentu oferuje tytuły z najwyższej półki. Yoshida wspomniał o modelu podobnym do konkurencji, dzieląc go umownie na platynowe, złote lub srebrne członkostwo (nawiązanie do trofeów). W zamierzeniach jest również połączenie dostępnych materiałów w sklepie z technologią Gaikai. Na konkrety w sprawie ewentualnych cen za poszczególne pakiety musimy jeszcze poczekać. Jeśli jednak model biznesowy z PS3 zostanie zachowany, to można być spokojnym o tę kwestię.
Źródło: The Guardian