Najnowsze zmiany w ofercie Poczty Polskiej oferują elektroniczne awizo, czyli informację o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie oraz elektroniczną informację o doręczeniu przesyłki. W praktyce wszyscy zainteresowani klienci mogą otrzymywać powiadomienia za pośrednictwem poczty email lub smsem. Kiedy listonosz nie będzie w stanie doręczyć przesyłki lub paczki, otrzymamy bezpłatne awizo elektroniczne – eINFO: awizo. Aktywacja tej usługi możliwa jest w dowolnej placówce pocztowej. Wystarczy jednorazowo złożyć pisemną dyspozycję do otrzymania elektronicznych powiadomień oraz wybrać formę powiadomienia: sms lub e-mail.
Kolejną nowością jest elektroniczne potwierdzenie doręczenia lub zwrotu. Aby skorzystać z tej funkcji, należy na dowodzie nadania wpisać numer telefonu komórkowego lub adres e-mail.
To jednak nie koniec zmian, bowiem od przyszłego roku Poczta Polska planuje uruchomić nową stronę internetową, dzięki której po założeniu konta będzie można monitorować przesyłki, śledzić historię nadania oraz powiadomienia o awizo.
Źródło: Poczta Polska