Facebook przyznał, że wykorzystuje podawane przez nas informacje do personalizacji reklam. Dotyczy to również tych, których dodania nie przewidywaliśmy w kontekście marketingu. Podając przykładowo numer telefonu do uwierzytalniania dwuskładnikowego, udostępniamy go również narzędziom reklamowym. Jaki to ma wpływ? Przypomnijcie sobie, że robiliście zakupy w dowolnym sklepie internetowym. Założę się, że podaliście przy tym swój numer telefonu, który dzięki temu jest w bazie danych sklepu. I tworząc reklamę, firma skieruje ją do klientów właśnie poprzez odnalezienie ich profili na Facebooku przez numer telefonu. Skuteczne, prawda?
Reklamy personalizowane tak naprawdę nie przeszkadzają i poza poczuciem naruszonej prywatności, nic na tym nie tracimy (a zdarza się, że rzeczywiście podsunięty zostanie nam produkt, którego szukamy). Jednak czy chęć dodatkowego zabezpieczenia kosztem „sprzedania” swoich danych, jest dobrym rozwiązaniem?
Źródło: Gizmodo