Podałeś numer telefonu na Facebooku? Dzięki temu dostaniesz spersonalizowane reklamy

Bartek SzcześniakSkomentuj
Podałeś numer telefonu na Facebooku? Dzięki temu dostaniesz spersonalizowane reklamy
Targetowanie reklam w oparciu o nasz ruch w sieci jest już powszechne i chyba nikogo nie dziwi gdy po wyszukaniu butów w sklepie internetowym nasza przeglądarka zawalona jest reklamami obuwia. Inną sprawą jest oczywiście kwestia tego, czy Messenger  targetuje reklamy na podstawie naszych rozmów i nagrań z mikrofonu – to kwestia sporna i nie ma na to jednoznacznych dowodów. Pewne jest natomiast, że numer telefonu, który dodaliśmy w większości przypadków dla zabezpieczenia konta 2FA (two-factor authorization – dwustopniowa autoryzacja), wykorzystywany jest do personalizacji reklam.

Facebook przyznał, że wykorzystuje podawane przez nas informacje do personalizacji reklam. Dotyczy to również tych, których dodania nie przewidywaliśmy w kontekście marketingu. Podając przykładowo numer telefonu do uwierzytalniania dwuskładnikowego, udostępniamy go również narzędziom reklamowym. Jaki to ma wpływ? Przypomnijcie sobie, że robiliście zakupy w dowolnym sklepie internetowym. Założę się, że podaliście przy tym swój numer telefonu, który dzięki temu jest w bazie danych sklepu. I tworząc reklamę, firma skieruje ją do klientów właśnie poprzez odnalezienie ich profili na Facebooku przez numer telefonu. Skuteczne, prawda?

Oczywiście społczenościowy gigant nie ma sobie nic do zarzucenia – przecież sami podajemy te informacje, a poza tym w każdej chwili możemy je usunąć z naszego profilu. Niestety nie do końca. Jeżeli ktoś zsynchronizuje kontakty z telefonu z Facebookiem, a wśród nich znajdzie nasz numer z imieniem to jest duża szansa, że i tak reklamy do nas dotrą.

Reklamy personalizowane tak naprawdę nie przeszkadzają i poza poczuciem naruszonej prywatności, nic na tym nie tracimy (a zdarza się, że rzeczywiście podsunięty zostanie nam produkt, którego szukamy). Jednak czy chęć dodatkowego zabezpieczenia kosztem „sprzedania” swoich danych, jest dobrym rozwiązaniem?

Źródło: Gizmodo

Udostępnij

viriacci