Polacy kochają Facebooka i TikToka. Ranking serwisów społecznościowych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Polacy kochają Facebooka i TikToka. Ranking serwisów społecznościowych

Światło dzienne ujrzały najnowsze dane dotyczące popularności social media na terenie naszego kraju. Okazuje się, że Polacy najchętniej wybierają Facebooka, Instagrama oraz TikToka – wielkiego zaskoczenia tu nie ma. Sytuacja nieco komplikuje się jednak, gdy zajrzymy na samo dno rankingu. Tam widnieje np. Wykop, który bez wątpienia można uznać za kultowy serwis. Zerknijmy na to wszystko nieco bliżej.

Social media w Polsce nie tracą na popularności

Doczekaliśmy się debiutu publikacji „Czołowe platformy społecznościowe w lipcu 2023 r.” będącego opracowaniem padania Gemius/PBI przez redakcję portalu Wirtualne Media. Okazuje się, iż miniony miesiąc był dosyć znaczący dla polskiego internetu. Internauci ponadto upewnili się, że nie mają powodów, by obawiać się o spadek popularności swoich ulubionych portali. Okej, spójrzmy na dokładne dane.

Na pierwszym miejscu niezmiennie Facebook, którego w lipcu odwiedziło 24,9 mln internautów, co dało 84,15 proc. zasięgu. Średni czas korzystania również jest wysoki – 16 godzin, 6 minut i 2 sekundy przypadające średnio na jednego konsumenta. Druga pozycja należy z kolei do Instagrama, gdzie pojawiło się 14,62 mln użytkowników (49,4 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 49 minut i 31 sekund czasu korzystania). Jak więc widzicie – Meta trzyma się w naszym kraju dosyć mocno.

social media polska lipiec 2023
Źródło: Wirtualne Media

Podium natomiast zamyka TikTok, także solidny gracz w branży social media. Tutaj zerknęło 12,58 mln rodaków, co przełożyło się na 42,5 proc. zasięgu. Jeśli chodzi o chińską aplikację, to najbardziej szokuje przeciętny czas korzystania, bowiem wynosi on 19 godzin, 57 minut i 48 sekund. Mówimy więc o ogromnym zaangażowaniu – z miesiąca na miesiąc jest pod tym względem lepiej (oczywiście z jednego punktu widzenia).

Większość portali traci użytkowników

Wiele również wskazuje na to, że działania Elona Muska nie wpłynęły zbyt negatywnie na zainteresowanie Twitterem. Lipiec przyciągnął tam 8,45 mln konsumentów, co przełożyło się na 28,56 proc. zasięgu. Osoby nie spędzają tam jednak zbyt dużo czasu, bowiem zaledwie 1 godzinę, 21 minut i 55 sekund.

Popularny zdaje się być także Pinterest, którego odwiedziło 6,07 mln internautów (20,51 proc. zasięgu i 46 minut, 41 sekund średniego czasu korzystania). Tuż za nim widnieje Snapchat z 5,35 mln internautów i 18,09 proc. zasięgu. Duszek przyciągnął natomiast Polaków na 4 godziny, 7 minut i 41 sekund.

social media polska lipiec 2023
Źródło: Wirtualne Media

Potem znaleźć możemy platformę dla pracowników i pracodawców. LinkedIn odwiedziło 4,37 mln rodaków, co wygenerowało 14,75 proc. zasięgu oraz 14 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania. Badanie uwzględnia również blogi działające w domenie blogspot.com. Te nadal mają się stosunkowo dobrze, bo weszło na nie 3,96 mln osób (13,38 proc. zasięgu, 3 minuty i 24 sekund średniego czasu).

Przedostatnie miejsce należy do rodzimego Wykopu, stał się on w lipcu domem dla 2,22 mln konsumentów (7,5 proc. zasięgu i 30 minut, 38 sekund średniego czasu korzystania). Podium natomiast zamyka Reddit z wynikiem 2,01 mln użytkowników (6,78 proc zasięgu i 15 minut, 56 sekund średniego czasu).

No dobra, ale jak to wszystko ma się do popularności w minionych miesiącach? Cóż, najwięcej zyskał Twitter, co jest zupełnie nieoczywiste – wzrost w stosunku do czerwca wynosi 289,7 tys. użytkowników. Największy spadek z kolei widać u Facebooka, gdzie odeszło 469,1 tys. osób.

Za wiele więc się na rodzimym poletku nie zmienia. Facebook na szczycie, Wykop niejako na dnie. Czy jednak te statystyki stanowią faktyczne odzwierciedlenie poziomu zainteresowania?

Źródło: Wirtualne Media / Zdjęcie otwierające: pexels.com

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.