od tym względem inne państwa – m.in. Rosję (7%), Turcję (6%), Chiny (4%), Brazylię (4%).
Specjaliści z firmy Symantec już dawno ostrzegali przed spamem wykorzystującym bieżące wydarzenia do uwiarygodnienia przekazu. W maju użytkownicy w Stanach Zjednoczonych otrzymywali niechciane wiadomości od fikcyjnej firmy pożyczkowej. Ze względu na złą sytuację gospodarczą byli oni zachęcani do zaciągania szybkich pożyczek w przypadku problemu ze spłatą bieżących wydatków. Ci, którzy wypełnili formularz na stronie firmy, w rzeczywistości przekazywali swoje dane osobiste do nieznanego źródła.
Inne wnioski z najnowszego opracowania raportu o spamie: w maju spam osiągnął poziom ponad 80% wszystkich wysyłanych wiadomości. Oznacza to, że tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych przez użytkowników była do nich prawidłowo zaadresowana. 27% spamu dotyczyło tematyki produktowej, 17% – usług internetowych, zaś 16% – tematyki finansowej.
Źródło: Symantec