Jeżeli subskrybujesz YouTube Premium lub korzystasz z blokera reklam, nie masz do czynienia z reklamami na YouTube. Jeśli do takich użytkowników nie należysz, jesteś zmuszony do tego, aby reklamy ręcznie pomijać. Wygląda jednak na to, że niebawem pomijanie reklam na YouTube stanie się trudniejsze.
Nowy przycisk do pomijania reklam na YouTube
Rzecznik YouTube w rozmowie dla Search Engine Land potwierdził, ze Google testuje w platformie zaktualizowany design przycisku „Pomiń reklamę”. Obecny przycisk jest bardzo wyraźnym boksem o ostrych rogach, mocno wyróżniającym się na tle reklam. Nowy przycisk ma zaś przejrzyste tło o zaokrąglonych rogach jest wyraźnie mniejszy. W związku z tym ten bardziej zlewa się z odtwarzaną reklamą i trudniej go dostrzec.
Nowy przycisk zdecydowanie sprawi, że pomijanie reklam na YouTube stanie się trudniejsze. Użytkownicy będą szukać go dłużej, tracąc cenne sekundy, które mogli poświecić na oglądanie treści, które faktycznie chcą oglądać.
„Naszym celem zapewnienie spójniejszych doświadczeń użytkownikowi, zgodnie ze zaktualizowanym wyglądem i sposobem działania YouTube, które zapowiedzieliśmy w ubiegłym roku.”, powiedział rzecznik YouTube.
Jasne, nowy przycisk pomijania reklam wygląda nowocześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że jego zaktualizowany design sprzyja przede wszystkim reklamodawcom. Ekspert ds. Google Ads, Thomas Eccel, stwierdził, że jeśli firma wprowadzi omawianą zmianę, wpłynie ona pozytywnie na współczynnik obejrzeń reklam i wydatki na kampanie reklamowe.
Jedna z wielu nowości, których użytkownicy nie chcą
Warto wspomnieć, że od jakiegoś czasu YouTube testuje wiele kontrowersyjnych zmian, także tych związanych z wyświetlaniem reklam. Na przykład, w maju część osób zaczęła dostrzegać komunikaty blokujące dostęp do filmów na YouTube wraz włączonym blokerem reklam. W tym samym Google testowo wprowadziło do serwisu reklamy, których nie dało się pomijać.
Na razie nie wiadomo, kiedy zaktualizowany przycisk pomijania reklam trafi do wszystkich użytkowników YouTube. Skoro gigant z Mountain View wypowiedział się już w jego sprawie, można jednak spodziewać się, że nastąpi to prędzej niż później.
Źródło: Search Engine Land, fot. tyt. Canva