rstwa, organizacje pozarządowe i zespoły ekspertów oraz indywidualni Europejczycy pragnący zaznaczyć swoją obecność w sieci.
Trzy miliony nazw pod domeną .eu oznaczają, że europejscy internauci mają do niej zaufanie – stwierdziła Viviane Reding, unijna komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów. Liczba ta, osiągnięta zaledwie kilka miesięcy przed trzecią rocznicą istnienia domeny, wskazuje na wyraźne poparcie społeczeństwa dla .eu: coraz więcej użytkowników korzysta z możliwości wyrażenia w sieci swojego europejskiego charakteru. Cieszę się zwłaszcza z tego, że coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw przyjęło domenę .eu jako integralną część tożsamości firmy. Mam nadzieję, że w przyszłości skorzysta z niej jeszcze więcej przedsiębiorstw.
Osiągając próg trzech milionów .eu umocniła swoje miejsce wśród 10 największych domen najwyższego poziomu na świecie takich jak .com, .net czy .org. Od momentu wprowadzenia w 2006 r. liczba rejestracji domen .eu stale rosła. Domeny .eu cieszą się dobrą reputacją: niedawne badanie przeprowadzone przez EURid, czyli rejestr domen .eu, wykazało, że użytkownicy nie tylko postrzegają .eu jako wyraz prawdziwie europejskiej tożsamości w internecie, ale uważają też, że domeny z .eu w nazwie są innowacyjne i nowoczesne.
Większość domen .eu zarejestrowano w państwach UE o największej liczbie ludności i najwyższym rozpowszechnieniu internetu. Na pierwszym miejscu nadal znajdują się Niemcy (30 proc.), następnie Holandia (14 proc.), Wielka Brytania (12 proc.), Francja (8 proc.) i Polska (6 proc.).
Źródło: Urząd Komitetu Integracji Europejskiej