Kilka słów o pozycjonowaniu stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych to proces z zakresu marketingu internetowego polegający na zwiększaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje wykorzystanie różnych narzędzi promocyjnych i technik optymalizacyjnych, dzięki którym serwis jest bardziej użyteczny, a przekaz marki trafia do szerszego grona odbiorców. Proces ten zwykle realizuje agencja SEO, choć nierzadko firmy decydują się na samodzielne wdrożenie działań optymalizacyjnych.
Nadrzędnym celem pozycjonowania jest uplasowanie strony na szczycie wyników Google. Można to osiągnąć na wiele sposobów, stosując techniki optymalizacyjne z następujących obszarów:
- on-page SEO,
- off-page SEO,
- optymalizacja techniczna.
On-page SEO polega na tworzeniu wysokiej jakości treści, które, dzięki właściwym słowom kluczowym, docierają do osób zainteresowanych usługami danej marki.
Off-page SEO dotyczy z kolei działań promocyjnych przeprowadzanych poza obszarem strony internetowej. Wśród nich najważniejsze to link building i social media marketing.
W skład optymalizacji technicznej wchodzą natomiast techniki mające na celu zwiększenie użyteczności strony i poprawę komfortu korzystania z jej zasobów.
Czy pozycjonowanie jest trudne?
Pozycjonowanie nie należy do najłatwiejszych działań. Trudność w realizacji tego procesu wynika przede wszystkim z regularnych modyfikacji algorytmów Google oraz stale rosnącej konkurencyjności rynku. Niemałym problemem jest także wybór skutecznych technik optymalizacyjnych, które powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb danej marki. Firmom nierzadko trudno samodzielnie przeprowadzić wszelkie badania i zidentyfikować efektywne metody, dlatego coraz częściej decydują się na wsparcie specjalistów.
Trudność pozycjonowania polega ponadto na opracowaniu kompleksowej strategii uwzględniającej najważniejsze techniki SEO. Jakie metody powinny się w niej znaleźć?
- pozycjonowanie lokalne,
- optymalizacja treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych,
- content marketing,
- pozyskiwanie linków zwrotnych,
- optymalizacja strony pod kątem UX,
- analiza konkurencji,
- badanie rynku docelowego,
- kampania w mediach społecznościowych.
We wdrożeniu tych działań pomocne są profesjonalne narzędzia, takie jak Google Search Console, SEMrush czy Keyword Tool. Niemniej jednak bez odpowiedniej wiedzy wykorzystanie nawet najlepszych programów nie zapewni Twojej marce sukcesu.
źródło: Screen ze strony semrush.com
Pozycjonowanie stron jest znacznie bardziej złożone niż inne strategie marketingowe. Początkującym w branży SEO może więc sprawić wiele problemów, które z pewnością zniechęcą do dalszych działań. Warto więc skonsultować się z profesjonalną agencją SEO, która nie tylko zrealizuje wszystkie procesy związane z pozycjonowaniem strony, ale też zagwarantuje efekty, jakie trudno byłoby uzyskać samodzielnie.
Agencja SEO – czym się zajmuje?
Agencja SEO to zespół doświadczonych ekspertów, którzy o pozycjonowaniu stron internetowych wiedzą niemal wszystko. W jaki sposób działa? Otóż specjaliści przeprowadzają niezbędne badania, identyfikują skuteczne słowa kluczowe, tworzą kompleksowe plany działania oraz wdrażają techniki, dzięki którym uzyskanie widoczności w wyszukiwarce jest o wiele łatwiejsze.
Współpracując z agencją SEO, z pewnością uzyskasz lepsze efekty, niż pozycjonując stronę samodzielnie. Oto kilka najważniejszych zalet takiej usługi:
- bezpieczeństwo działań,
- szeroki zakres oferowanych usług,
- elastyczność w zakresie strategii marketingowej,
- bieżąca analiza efektywności podejmowanych działań,
- indywidualne podejście.
Dzięki współpracy z agencją SEO Twoja strona internetowa uzyska widoczność w wyszukiwarce, a marka zdobędzie wielu nowych klientów. Przed podjęciem jakichkolwiek działań związanych z optymalizacją skontaktuj się z wybraną agencją i omów szczegóły strategii dostosowanej do potrzeb swojej firmy.
Czy warto pozycjonować strony samodzielnie?
Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych to twardy orzech do zgryzienia. Poza standardowymi trudnościami marketingu cyfrowego w grę wchodzą problemy związane z dużą konkurencyjnością rynku oraz ze stale zmieniającymi się algorytmami wyszukiwarek. Niedoświadczonym w tym zakresie osobom trudno więc sprostać wymaganiom Google i osiągnąć satysfakcjonujące efekty.
Najlepszym rozwiązaniem jest wówczas współpraca z profesjonalną agencją SEO. Dzięki holistycznemu podejściu i kompleksowej usłudze pozycjonowania stron internetowych z pewnością zdobędziesz nowych klientów oraz zwiększysz sprzedaż.
Pamiętaj – samodzielne pozycjonowanie zawsze jest lepsze niż zupełny brak działań SEO. Niemniej jednak, działając na własną rękę, nigdy nie uzyskasz efektów, jakie gwarantują specjaliści. Mając dostęp do profesjonalnych narzędzi, bogate doświadczenie oraz szeroką wiedzę w zakresie marketingu cyfrowego, dobiorą oni właściwe techniki i maksymalnie wykorzystają potencjał Twojej firmy.
Samodzielne SEO vs. współpraca z agencją – na co się zdecydować?
Wybór zdecydowanie nie jest łatwy. Właściciele stron, chcąc nieco zaoszczędzić, często decydują się na samodzielne pozycjonowanie swojej strony. Niestety, wszelkie niepowodzenia w tym zakresie bardzo niekorzystnie wpływają na wizerunek marki w sieci i blokują jej rozwój. Aby uniknąć błędów i od początku działać skutecznie, warto podjąć współpracę z doświadczonymi specjalistami.
Jeśli jednak masz ograniczony budżet, prowadzisz małą stronę internetową lub dopiero zaczynasz działać online, nie zdawaj się na los szczęścia. Zacznij samodzielnie wdrażać podstawowe techniki SEO, takie jak content marketing czy link building, a z pewnością pokonasz konkurencję, która nie zastosuje tych działań. Wraz z rozwojem firmy w sieci konieczne będzie jednak zastosowanie innowacyjnych metod marketingowych. Skonsultuj się wówczas ze specjalistami i omów szczegóły strategii, dzięki której Twoja strona internetowa utrzyma swoją pozycję w wyszukiwarce Google.
Artykuł sponsorowany / photo mix / pixabay.com