Lexus bez łączności 3G
Duża liczba pojazdów Lexusa wyprodukowanych w latach 2010-2018 straciła 31 października bieżącego roku wszystkie funkcje związane z wygodą i bezpieczeństwem, powiązane z usługą Lexus Enform. Przyczyna jest trywialna: łączność 3G jest wycofywana w Stanach Zjednoczonych przez wszystkie główne sieci komórkowe. Przypominam, że podobna sytuacja ma miejsce także w Polsce. To zła wiadomość dla posiadaczy wielu stosunkowo nowych modeli Lexusa, wykorzystujących ten standard łączności bezprzewodowej w zakresie funkcji takich jak zdalne blokowanie/odblokowywanie, zdalny rozruch i śledzenie skradzionych pojazdów.
Just lost any and all remote functions, including if my car is tampered with. 3G towers were shut down recently and according to @Lexus the only way to fix the issue is to upgrade to a new model pic.twitter.com/mU1qTknodX
— Stanley Roberts (@StanleyRoberts) October 31, 2022
Wyłączone zostaną wkrótce usługi Lexus Enform Safety Connect, Lexus Enform Destination Assist, Lexus Enform Remote oraz Lexus Enform Service Connect. Na pocieszenie: nawigacja samochodowa nadal działa. Marne to jednak pocieszenie.
Pośród wyłączonych opcji jest naprawdę cała masa udogodnień.
Safety Connect to automatyczne powiadomienia o kolizji, przycisk pomocy w nagłych wypadkach, ulepszona pomoc drogowa i lokalizator skradzionego pojazdu. Funkcja Destination Assist to z kolei funkcja „consierge”, czyli czynna 24 godziny na dobę infolinia. Do tego przestały działać zdalne uruchamianie i zatrzymywanie pojazdu, blokowanie i odblokowywanie drzwi, tryb rodzicielski umożliwiający zablokowanie mocy/prędkości, asystent Alexa, Asystent Google i… zdalne uruchamianie pilotem dostępu bezkluczowykowego. Ach, no i Service Connect zapewniający raporty o stanie pojazdu i alerty dotyczące konserwacji również nie jest już aktywny.
Co proponuje Lexus w zamian? Nic.
Można by pomyśleć, że firma Lexus w trosce o dobro swoich konsumentów zaproponuje im jakieś rozwiązanie. Może zestaw konwersji łączności 3G na 4G/5G, nawet za dodatkową opłatą? Nic z tych rzeczy. Strona wsparcia technicznego tej marki podała, że nie ma żadnych planów związanych z retrofitami.
Oczywiście nikt nie dawał gwarancji, że funkcje działały będą wiecznie, jednakże nabywcy Lexusa GX z 2018 roku mogą czuć się oszukani. Czy producent informował o rychłym zakończeniu wsparcia dla 3G? Niekoniecznie. W przypadku marki premium spodziewalibyśmy się czegoś więcej, chociażby odpłatnych retrofitów.
Źródło: Jalopnik