Według najnowszych danych z serwisu Siliconera, japoński producent konsol już po raz trzeci zmuszony został do zmniejszenia planu sprzedażowego. W styczniu 2012 roku zakładano, że do marca 2013 na całym świecie konsole przenośne Sony zakupi ponad 16 mln osób. W skład tej liczby miały wejść 10 mln urządzeń PS Vita oraz 6 mln PSP. Co ciekawe, starsza siostra Vity wciąż sprzedaje się rewelacyjnie (głównie w Japonii), dzięki niskiej cenie i olbrzymiej bibliotece tytułów. W sierpniu ubiegłego roku zmniejszono oczekiwania finansowe do 12 mln, zaś obecnie wynoszą one zaledwie 7 mln sztuk. Biorąc pod uwagę dotychczasową sprzedaż globalną PS Vity na poziomie 4 mln, wciąż może być to niełatwe zadanie (chyba że PSP pomoże podbić zakładany wynik).
Zbyt mała biblioteka gier na wyłączność i wciąż wysoka cena urządzenia są głównym powodem porażki Vity. Na nic się zdają możliwości techniczne konsoli oraz integracja z PS3. Recepta na sukces wydaje się zatem prosta, jednak w dobie popularności konkurencyjnej 3DS od Nintendo, może być już za późno na poprawę sytuacji.
Źródło: Siliconera