Badania dotyczą klientów biznesowych oraz zostały przeprowadzone na wybranych firmach z sektora IT. Najpopularniejszym pakietem biurowym jest Office 2010, z którego korzysta blisko 85% przedsiębiorstw, natomiast drugie miejsce z wynikiem 51% należy do pakietu Office 2007. Takie rozłożenie sił jest bezpośrednio powiązane z popularnością systemów operacyjnych, gdzie w dalszym ciągu to Windows 7 posiada zdecydowaną część udziałów. Trzecie miejsce należy do pakietu Office 2003 lub starszych – 28%. Dopiero na czwartej pozycji znajduje się najnowszy Office 2013 – 22% udziałów, choć analitycy szacują, że jego pozycja będzie stopniowo wzrastać, wraz z popularnością Windowsa 8.1.
Całkiem nieźle radzi sobie również Google Drive/Google Docs, którego pozycja stopniowo wzrasta i obecnie posiada 13%. Zaskakuje z kolei OpenOffice, który jeszcze 2 lata temu posiadał 13% udziałów, zaś obecnie już tylko 3%. Warto również wspomnieć o rosnącej popularności pakietu Office 365, którego liczba subskrybentów w przypadku wersji Home Premium przekroczyła już 2 miliony.
Źródło: Neowin