Według raportu przygotowanego przez serwis IDC, w pierwszym kwartale 2013 roku wprowadzono na rynek 49.2 mln tabletów. Dla porównania w tym samym okresie roku ubiegłego było ich tylko ponad 20 mln. Pod względem sprzedaży na pierwsze miejsce wysunął się Apple, sprzedając 19.5 mln iPadów. Sytuacja jednak wygląda zupełnie inaczej w przypadku popularności systemu operacyjnego.
Tablety wyposażone w Androida sprzedano w liczbie 27.8 mln sztuk (56% udziałów). Drugie miejsce należy do iOS (19,5 mln urządzeń z czego ok. 12.5 mln to iPad mini). Co ciekawe, w rankingu znalazły się również tablety z systemem Windows oraz Windows RT (odpowiednio 1.6 mln i 200 tys. sprzedanych sztuk). Pod względem producentów niekwestionowanym liderem po wspomnianym już Apple jest Samsung (8.8 mln tabletów), zaś trzecią pozycję wywalczył ASUS z wynikiem 2.7 mln egzemplarzy. Więcej szczegółów prezentujemy na dołączonych infografikach.
Źródło: IDC