Teraz mamy do czynienia z dosyć podobną sytuacją, lecz na nieco mniejszą skalę. Okazało się, że wiele osób zaczęło odkrywać pojawiające się reklamy gry Fortnite przed filmami zawierającymi przejawy wykorzystywania dzieci. Gdy słuchy doszły do firmy Epic Games, to deweloper niezwłocznie zaprzestał wyświetlanie spotów przed jakimikolwiek treściami.
Twórcy gry skontaktowali się także z Google by zapytać ich o kroki, jakie zamierzają podjąć w celu wyeliminowania niewłaściwych treści ze swoich usług. Nagłośnienie akcji spowodowało lawinę niezadowolenia także wśród innych koncernów, które także wykryli pojawianie się ich reklam przed nieodpowiednimi materiałami.
Na wszystko odpowiedział rzecznik YouTube, który powiedział, że „podjęto natychmiastowe działania polegające na usuwaniu kont i kanałów, a także zgłosiliśmy nielegalne treści władzom i wyłączyliśmy możliwość publikowania komentarzy pod wątpliwymi filmami”. Stwierdzono także, iż jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii nadużyć i pracownicy nieustannie ulepszają obecne algortytmy.
Nie wiadomo kiedy Epic Games zdecyduje się przywrócenie reklam na YouTube – zapewne stanie się to po odpowiednim zapewnieniu firmy przez Google, że takie sytuacje już nigdy nie będą miały miejsca.
Źródło: The Verge