eSIM dostępny dla wszystkich klientów sieci Play już od najbliższego poniedziałku, choć jeszcze bez duplikatów
Dostęp do eSIM w Play rozpocznie się od najbliższego poniedziałku 22 sierpnia. Wymiana zwykłej karty SIM na eSIM jest dla każdego bezpłatna i nie zależy od tego, czy macie usługi na firmę (biznesowe) czy osoby prywatne. eSIM pojawi się u klientów abonamentowych (kontrakt), prepaid (na kartę) i MIX. Oczywiście przede wszystkim należy mieć wspierające eSIM urządzenie, a nie wszystkie telefony dostępne na rynku mają taką możliwość. Tańsze lub starsze urządzenia mogą być jej pozbawione. eSIM to także jedna z metod na korzystanie z dual-SIM. Jeśli nasz telefon ma jedno gniazdo SIM (czy w obecnych czasach raczej powinienem napisać zminiaturyzowane nanoSIM) i funkcję eSIM, to zamiana głównego numeru na eSIM umożliwi korzystanie z dodatkowego tradycyjnego nanoSIM na inny numer.
Pewnym minusem może być kwestia początkowej dostępności usługi eSIM wyłącznie w podstawowej formie. Zapewne część klientów czeka na duplikaty eSIM z tym samym numerem, które można podpiąć do zgodnych smartwatchy (i np. zostawić telefon w domu, kiedy wyjdziemy na bieganie z samym smart zegarkiem), ale niestety to jeszcze nie ten moment. Choć można się spodziewać, że Play myśli także o tej możliwości. Jeden z internautów zapytał o to wprost operatora i doczekał się szybkiej odpowiedzi jednego z PRowców Krzysztofa Sylwerskiego. – „Rozpoczynamy od smartfonów – najbardziej powszechnych (z największym udziałem w rynku), będziemy rozwijać to rozwiązanie, o czym będziemy informować na bieżąco.”
Jak zmienić fizyczną tradycyjną kartę SIM na eSIM w Play?
Żeby zamienić tradycyjną fizyczną kartę SIM na eSIM, należy udać się osobiście do salonu sieci Play i złożyć wniosek, w czym pomogą pracownicy placówki (naturalnie do weryfikacji wymagane są dokumenty takie jak fizyczny dowód osobisty lub paszport). Później mailowo otrzymamy kod QR, który należy zeskanować naszym telefonem (zależnie od modelu zwyczajnie aplikacją aparatu lub w ustawieniach) i finalnie skonfigurować szczegóły usługi.
Po upływie trzech godzin od zlecenia w punkcie, fizyczna karta SIM przestanie działać i można ją wyjąć z urządzenia. Ten kilkugodzinny bufor ma także za zadanie dać nam czas na reakcję (kontakt z Play i unieważnienie przejścia z SIM na eSIM), jeśli ktoś nieautoryzowany podszyje się pod nas i w naszym imieniu zleci zmianę.
Zobacz również: Płatności skanowaniem dłoni Amazon One coraz powszechniejsze, są obawy o bezpieczeństwo
Źródło i foto: Play