Rihanna będzie sprzedawać wirtualne kosmetyki w metawersie

Antoni ZaborskiSkomentuj
Rihanna będzie sprzedawać wirtualne kosmetyki w metawersie
Szaleństwo związane z wirtualnym rzeczywistością trwa w najlepsze. Co więcej, wydaje się, że ilość problemów, jakie otaczają nas w realnym świecie, tylko przyspiesza rozwój zupełnie nowego rynku. Od dobrych kilku miesięcy słyszymy, że coraz to nowe marki zaczynają interesować się metawersem i zapowiadają wprowadzenie do niego swoich produktów. Są to firmy z niemal każdej branży, od sportowych, takich jak Nike, czy Adidas, po modowe, a nawet motoryzacyjne. Właśnie dowiedzieliśmy się, że swoje produkty będą oferować też producenci kosmetyków, a dokładniej firma należąca do znanej piosenkarki – Rihanny.

Marka Fenty Beauty została założona w 2017 roku i oferuje swoje produkty w 17 krajach, w tym także w Polsce. Zajmuje się głównie kosmetykami do twarzy, a zyskała popularność dzięki temu, że jest intensywnie promowana przez samą Rihannę, która, przypomnijmy, posiada 123 miliony obserwujących na Instagramie. Jak informuje portal Investing.com, przedstawiciele marki złożyli wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego Fenty w przestrzeni wirtualnej. We wniosku jest podobno wyszczególnione, że firma ma oferować dobra w postaci na przykład wirtualnych mydeł, perfum i akcesoriów do włosów…

Czy ktoś będzie potrzebował wirtualnych kosmetyków?

O ile obecność w metawersie marek odzieżowych, czy nawet producentów samochodów, można jeszcze zrozumieć, tak naprawdę ciężko wyobrazić sobie, żeby ktokolwiek płacił za kosmetyki, które istnieją tylko wirtualnie i których będzie mógł użyć tylko nasz awatar. Z drugiej strony, są jeszcze bardziej absurdalne rzeczy, na które ludzie wydają pieniądze, a co będą kupować użytkownicy metawersu, dowiemy się dopiero wtedy, gdy zostanie on udostępniony szerszej publiczności. Być może, skoro ma to być szczegółowe odwzorowanie rzeczywistości, właśnie wirtualne kosmetyki staną się produktem pierwszej potrzeby.

Kiedy wystartuje pierwszy prawdziwy metawers? Póki co, poza rozbudzającymi wyobraźnię zapowiedziami, nie znamy zbyt wielu szczegółów na temat daty publicznej premiery któregokolwiek z wirtualnych światów.

Jak na razie, w wyścigu wydaje się prowadzić firma Marka Zuckerberga, która udostępniła grę Horizon Worlds, mającą stanowić wstęp do alternatywnego świata.

Źródło: Investing.com / fot. tyt. Fenty Beauty

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.