Chodzi o to, iż sklepy on-line nie posiadały przeznaczonych do urządzeń przenośnych, specjalnych wersji swoich serwisów. Ta sytuacja ulegała co prawda stopniowej zmianie, ale wysokie taryfy operatorów za pakiety danych w internecie mobilnym oraz pewna trudność obsługi zniechęcały potencjalnych zakupowiczów.
Ta sytuacja uległa zmianie w zeszłym roku, w którym wartość polskiego rynku e-commerce osiągnęła 1 mld zł (w porównaniu do 0,5 mld w 2013 roku). „Mobilność” stała się pewnym sensie sposobem życia, na przełomie 2014 i 2015 roku z urządzeń przenośnych korzystało już 44 % Polaków, a w grupie tej ponad połowa (60%) aktywnie używała też internetu, również do zakupów.
Aktualnie zakupów w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych dokonuje 26 % Polaków. Sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, lecz wciąż zaledwie około 5 % firm posiada strony w wersji mobilnej.
Szacunkowa, całkowita liczba użytkowników w segmencie rynku e-commerce w naszym kraju wynosi 11 mln, to najwięcej w regionie, natomiast wszystkich użytkowników Internetu jest niemal 26 mln. Dostęp do sieci ma 67 % populacji kraju (dane ze stycznia 2015).
Źródło: Materiały prasowe