Wszystko.pl już działa
Wszystko.pl to platforma sprzedażowa przypominająca od strony funkcjonalnej Allegro.pl. Skoro ani eBay, ani Shopee nie było w stanie podgryźć Allegro, to czy zrobi to kolejny gracz?
W czwartek po południu na wszystko.pl dostępnych było ponad 1,5 miliona ofert. To całkiem sporo. Wszystko.pl kusi na razie przede wszystkim sprzedawców, których duża liczba może zadecydować o popularności platformy. A Comarch kusi tychże m.in. zerową prowizją od sprzedaży. W porównaniu do absurdalnie często wysokich prowizji na Allegro wygląda to naprawdę ciekawie.
„W kolejnych miesiącach planowane są kolejne funkcjonalności ważne z punktu widzenia użytkownika” – mówił Adrian Burtan, specjalista ds. public relations Wszystko.pl w komentarzu dla wirtualnemedia.pl. „Będziemy o nich informować na bieżąco w osobnych komunikatach, kiedy dokładnie będzie znana data ich wdrożenia.”
Czy wszystko.pl zagrozi Allegro?
Kupujący powinni docenić uproszczony proces rejestracji i ładną wersję mobilną serwisu. W kwestii opcji dostaw są dostawy kurierskie i Paczkomaty. Od strony płatności jest BLIK, szybkie przelewy oraz płatności odroczone PayPo. Irytują mnie dziwaczne listingi ofert w przeglądarkowej wersji serwisu i cała masa niezagospodarowanej przestrzeni. Z punktu widzenia konsumenta baza produktów jest wciąż zbyt uboga. Nie ma tutaj także rozwiązań na miarę Allegro Smart!, które uprzyjemniałyby proces zakupowy.
Jako kupujący nie widzę na razie ani jednego powodu, dla którego miałbym zmieniać swoje przyzwyczajenia zakupowe. O sukcesie wszystko.pl zadecyduje to, czy inni Polacy zechcą je zmieniać. Muszą dostać ku temu dobry argument.
„Pewnie na razie zostanie, jak jest: silne Allegro, potem długo, długo nic i inne platformy. Z drugiej strony rosły będą samodzielne sklepy internetowe. Wiemy, że jest silny trend, żeby wypisywać się z Allegro i robić sklepy na własny rachunek” – mówi Maciej Samcik, twórca bloga subiektywnieofinansach.pl. „Wynika to z dużych opłat pobieranych przez Allegro. Aczkolwiek wiem też, że ci, którzy przeszli na swoje i nie mają dużej wiedzy o pozycjonowaniu czy sprzedaży w Internecie, dochodzą do wniosku, że Allegro nie jest takie złe. Biorąc pod uwagę, że jest tam duże wsparcie marketingowe.”
Źródło: mat. własny, wirtualnemedia.pl