Tylko w trzecim kwartale bieżącego roku firma osiągnęła zyski w wysokości 7,3 mld dolarów, co jest prawie dwukrotnie lepszym wynikiem w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku. W dużej mierze wpłynęła na to znaczna poprawa sprzedaży najnowszych modeli telewizorów oraz smartfonów Galaxy, a naciskiem na S III. Zwłaszcza ten ostatni sektor zanotował widoczne wpływy, dokładając spory udział w wartym obecnie 200 mld dolarów rynku mobilnym na całym świecie. Warto dodać, że 2,7 mld dolarów Samsung wyłożył na marketing w okresie letnim, przy okazji odbywających się Igrzysk Olimpijskich w Londynie, co również pomogło dotrzeć do większej grupy docelowej. Tylko w okresie letnim firma sprzedała 58 mln smarfonów z czego 20 mln to modele Galaxy S III. Wszystko wskazuje na to, że końcówka roku zapewni jeszcze większe profity.
Według analityków, w ostatnim kwartale roku, firma może osiągnąć wzrost przychodów w granicach od 5 do 15%, co w dużej mierze uzależnione będzie on wydatków przeznaczonych na marketing globalny. Można zatem śmiało stwierdzić, że Samsung pomimo konieczności zapłacenia miliarda dolarów, ma stabilną pozycję na rynku i jeszcze przez długi czas będzie utrzymywać się wśród liderów branży. Sytuacji firmy nie zmienił nawet 14% spadek zysków w sektorze chipów, ale i w tym kierunku Samsung planuje wkrótce podjąć bardziej agresywne działania marketingowe.
Źródło: Reuters