Sieć reklamowa Facebook to prawie 25% amerykańskich reklam online

RafkoSkomentuj
Sieć reklamowa Facebook to prawie 25% amerykańskich reklam online
Udział reklam Facebook jest prawie dwukrotnie wyższy od udziałów drugiego reklamodawcy w tej klasyfikacji, czyli Yahoo (11%). Najnowsze badania pochodzą z raportu firmy comScore, która zajmuje się analityką rynku internetowego. Według tych badań liczba reklam obejrzanych na Facebooku (297 miliardów wyświetleń w USA w trzecim kwartale 2010) przewyższa wyświetlenia w sieciach Yahoo, Microsoft, Google i Fox Interactive razem wziętych.

Okazuje się także, że ilość przekłada się na cenę. Wskaźnik efektywnego CPM (koszt na tysiąc wyświetleń) w przypadku Facebooka wynosi około dolara, a dla reklam graficznych Yahoo 3 dolary.

Jak ogromny jest to rynek i w jaki sposób Facebook stał się maszynką do robienia pieniędzy, można sobie wyobrazić dzięki danym analityków eMarketer, którzy określają wartość rynku reklamowego online w USA na 8,56 miliardów dolarów w 2010 roku i prognozują 13-procentowy wzrost w najbliższym czasie.

Źródło: TechRadar

Udostępnij

Rafko