W ostatnim kwartale Sony zarobiło na czysto 35 mln USD, sprzedając prawie 10 mln. urządzeń mobilnych. I choć na rynku smartfonów wynik ten nie może równać się z Samsungiem i Apple, to jednak jest to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę 312 mln USD straty, odnotowanej w analogicznym okresie sprzed roku. Nie podano wprawdzie szczegółowych modeli, które pomogły zwiększyć sprzedaż, jednak ostatecznie udziały na rynku Sony wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim aż o 36%. Niemały wpływ na całkoształt wyników miał również korzystny kurs jena w stosunku do euro oraz dolara.
Co ciekawe, największy spadek dla japońskiego producenta przyniosła branża gier. W okresie od kwietnia do czerwca sprzedano zaledwie 1,8 mln konsol. W dużej mierze straty wynikają jednak z konieczności sporych wydatków na produkcję oraz reklamę i promocję nadchodzącego PlayStation 4. Pod koniec roku w tym sektorze sytuacja powinna zmienić się diametralnie.
Źródło: The Verge