Z pozoru nowy kontroler niczym nie przypomina obecnego na rynku PS Move. Dopiero po uruchomieniu pokazuje swoje prawdziwe oblicze, bowiem jest nastawiony jeszcze bardziej na kontrolowanie ruchem gracza. Obecnie patent jest mocno ograniczony, co również wynika ze specyfiki gier wychodzących na rynek. Odświeżony PS Move posiadać będzie 3 funkcje: pierwsza służyć będzie za standardowy kontroler, kolejna pozwoli na łączenie dwóch urządzeń w celu symulacji broni białej (np. miecza), zaś ostatnia umożliwi podpięcie nawet kilku, niczym na sesji Motion-Capture, a następnie wykorzystywanie wyłącznie ruchów ciała do gry (alternatywa dla Kinecta?).
Zdania co do takiego rozwiązania już są mocno podzielone. Zwłaszcza trzecia funkcjonalność, która z jednej strony czerpie z pomysłu Kinecta, zaś z drugiej wymagać będzie większej ilości PS Move, co przełoży się na większy wydatek. Sony jednak wierzy, że ich kontroler ruchowy ma jeszcze sporo niewykorzystanego potencjału, który z czasem wypłynie na światło dzienne. Obecnie brak danych o premierze wprowadzenia patentu na rynek. Pełną specyfikację wraz z dodatkowymi zdjęciami znajduje się pod tym adresem.
Źródło: FreePatentsOnline