Sony wyjaśnia patent blokowania używanych gier

LBSkomentuj
Sony wyjaśnia patent blokowania używanych gier
Oprócz szczegółowej prezentacji graficznej, Sony opisało również sposób w jaki sprawdzana będzie płyta z grą przy włożeniu do czytnika konsoli. Po uruchomieniu dowolnego tytułu, system sprawdzi tzw. „Electronic Content Processing System„. Jest to nic innego jak numer seryjny gry, który automatycznie zostaje przypisany modelowi konsoli na jakiej została odpalona. Konsola będzie w stanie automatycznie pobrać przypisany numer ID, zaś w przypadku wcześniejszego zużycia numeru, na ekranie pojawi się specjalny komunikat informujący o braku zgodności z systemem. W konsekwencji gra nie będzie możliwa do uruchomienia na tej konsoli.

usedgamespatent Co ciekawe, wszystkie informacje związane z przypisanym numerem mają być gromadzone na dysku twardym konsoli. Niewykluczone zatem, że wraz z wejściem patentu na rynek, nie trzeba będzie czekać na specjalistów od złamania zabezpieczeń. Inna sprawa, że najprawdopodobniej blokada używanych gier wejdzie w życie wraz z Playstation 4, z czym zapewne wiązać się będzie inna architektura sprzętu. Nie należy również zapominać, że decyzja o wprowadzeniu tego pomysłu przez Sony, nie jest równoznaczna z jej akceptacją w urzędzie patentowym. Japońska firma już wcześniej bezskutecznie planowała podobną inicjatywę. Czy tym razem się uda?

Źródło: Neowin

Udostępnij

LB